Na intraku v Kosiciach sme to mali uz pred 4-5 rokmi raz do mesiaca... Na zaciatku sa mi to pacilo ale po case to ma pomaly preslo. Ano pritiahne to veľa mladých (tam to bolo asi 400-500, b ezne na omsu chodili tak 30-100ludi), ale nie stale su piesne uplne textovo vhodne a hodnotne skor naopak... Osobne sa mi velmi nepaci ak sa nahradzaju napevy s LS najme pri Otcenas, Sanktus a usi mi trhalo ked som pocul zalm "Pan je moj pastier" v rokovom podami an napev nejakej modernej piesne (presne nepametam), normalne sa mi jezili chlpy na chrbte... _________________ Elektrikár čo fušuje organistom do remesla vo Fekišovciach (okr. Sobrance), a Zavadke (okr. Michalovce)
http://ubrez.fara.sk/
Na intraku v Kosiciach sme to mali uz pred 4-5 rokmi raz do mesiaca... Na zaciatku sa mi to pacilo ale po case to ma pomaly preslo. Ano pritiahne to veľa mladých (tam to bolo asi 400-500, b ezne na omsu chodili tak 30-100ludi), ale nie stale su piesne uplne textovo vhodne a hodnotne skor naopak... Osobne sa mi velmi nepaci ak sa nahradzaju napevy s LS najme pri Otcenas, Sanktus a usi mi trhalo ked som pocul zalm "Pan je moj pastier" v rokovom podami an napev nejakej modernej piesne (presne nepametam), normalne sa mi jezili chlpy na chrbte...
Také profánne skladby narušujú liturgiu a porušujú liturgické dokumenty a smernice. Neviem, prečo sa o to nikto kompetentný nestará.
P.S. počul a zažil som aj agresívnejšie a hlučnejšie rockové omše ako sú na nahrávke. _________________ Michal Bisaha-exorganista
Zaregistrovaný od: 18. 01. 2006 Príspevky: 235 Bydlisko: Bratislava
Zaslal: 23 07, 2011, 16:00 Predmet:
"K dobré bohoslužbě patří dobrá muzika..." To hovorí za všetko. Vrátane sugestívne redaktorského komentára, ktorý toho o liturgii zrejme veľa nevie.
Môj záver: Chvályhodné hudobnozáujmové a evanjelizačné aktivity. Žiaľ, spájané so samotnou liturgiou. Mrzí ma, že časť kléru nedokáže realizovať tieto dve veci - liturgiu a gospelovú hudbu - každú zvlášť.
Som asi nepredstaviteľne staromódna, ale n i k d y by som také niečo nechcela zažiť v realite.
Akosi sa mi z toho stratila samotná podstata slávenia - Pán. A mala som vždy pocit, že on nemal rád takýto hluk ...
Zatím jsem v takovém, možná "nepokorném" stavu, že kdybych v neděli neměl na výběr a byla by k dispozici jen tato mše, nešel bych na ni
Už to označení "rocková" je chybné a upozorňuje víc na SEBE... Co je to rocková mše? Středem pozornosti je tu KDO? Pro někoho asi zajímavé spestření, koncert.
Uplně souhlasím s panem Rastislavem i Jakdankou. jh
No, je to váš názor, TS.
Já jsem řekl svůj... Vycházím z toho, že hudba při liturgii má být mj. posvátná, bez světských vlivů. Rock ale v žádném případě tyto kořeny nemá. A to, co se líbí nebo nelíbí, nemůže být měřítkem, už vůbec ne v hudbě, která se má provozovat při liturgii. V mém názoru by na tom ani dlouhé vlasy interpretů nic nezměnily, pokud myslíte, že to mělo nejaký větší vliv na kvalitu
Je to úplne choré. Dnes je sú to rockové omše a o chvílu budú snáď aj TECHNOOMŠE a aj to určitá skupina schváli a bude tvrdiť ako je to v poriadku.. Ešte vymeňte kostolné priestory za zimný štadion, keď Vám je všetko "staromódne" a nepostačujúce.... _________________ Marek Vyskoč, Farnosť sv. Michala archanjela Skalica
Čo sa týka rockových omší, predpokladám, že nikto z Vás na tej omši nebol a na základe reportáže idete posudzovať ich kvalitu.
Zlý predpoklad.
Bismarck, kde bol problém na tejto Tvrdošínskej omši?
Problém je v celej podstate takej omše. (Ináč nemyslel som konkrétne "Tvrdošínsku omšu"). Ako už bolo povedané, už názov rocková omša evokuje: To nie je iba taká obyčajná ,tradičná, "zastaralá" omša, ale to je "NAŠA", nová v rockovom štýle. Je to jasné nepochopenie liturgie a je to výzva pre priaznivcov hudobného štýlu, aby si prišli vypočuť rockové prevedenie a táto výzva je pozvánkou na koncert, kde je stredobodom rock a nie liturgia.
Ďalší problém vidím v priestorovej, koncertnej orientácii "skupiny". Aj na videách je totožná s vystúpením rockovej kapely, pričom orientácia nie je na obetný stôl, ktorý je stredobodom, ani na svätostánok, ale smerom k publiku. To je jasný profánny prvok a ide o kontakt publika a vystupujúcich, ktorí často clonia výhľadu na oltár.
Zažil som dokonca až takú situáciu,že bolo málo miesta pre bicie, tak riešenie bolo jednoduché: posunúť obetný stôl nabok aby nezavadzal bicím!
Ešte mnoho zaujímavých prvkov ako napríklad slnečné okuliare v tmavom kostole s umelým osvetlením, nadmerný hluk dosahujúci prah bolesti a podobne. _________________ Michal Bisaha-exorganista
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre