Home
Úvodná stránka
Vyhľadávanie
Vyhľadávanie
Forums
Fórum
Your Account
Váš účet
Navigačné menu



Kto je online
Momentálne je 612 návštevník(ov) a 0 člen(ov) online.

Ste anonymný užívateľ. Môžete sa zdarma zaregistrovať tu


Fórum

organisti.sk :: Zobraziť tému - Má byť gospelová hudba iná?
FAQ
FAQ
Hľadať
Hľadať
Zoznam užívateľov
Zoznam užívateľov
užívateľské skupiny
užívateľské skupiny
Nastavenie
Nastavenie
Prihlásenie
Prihlásenie
Súkromné správy
Súkromné správy
Obsah fóra organisti.sk » Nová duchovná pieseň - mládežnícka hudba

odoslať novú tému   Odpovedať na tému
Má byť gospelová hudba iná? Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
juraj zajko
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 08. 03. 2007
Príspevky: 64
Bydlisko: Tlmače

PríspevokZaslal: 15 12, 2012, 0:24    Predmet: Re: Má byť gospelová hudba iná? Odpovedať s citátom

RastislavPodpera napísal:
Ak si myslíte, že gospelová hudba v liturgii by sa mala od komerčnej populárnej hudby odlišovať nielen textom, ale aj niečim iným, tak čím?

A PREČO by mala byť gospelová hudba súčasťou liturgie? PREČO áno?
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať E-mail
ReneHumaj
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 06. 01. 2010
Príspevky: 292
Bydlisko: Nitrica

PríspevokZaslal: 15 12, 2012, 8:23    Predmet: Odpovedať s citátom

Drahý kolega stefek, je to síce pekné, ale musím zdoraznit, ze brnkanie na gitare nie je vhodné pri sv. omsi, ale skor niekde na stretnutí alebo pri táboráku.
Sv. omsa je sprítomnenie kalvárskej obeti Jezisa Krista. Teda ak ideme na sv. omsu, tak akokeby sme boli symbolicky na Kalvárii.
Sv. omsa nie je posledná vecera, ktorú si vymyslel Luther, ale spásonostná obet Bozieho Syna Jezisa Krista. Tak treba aj pri sv. omsi na to mysliet.
Musím zdoraznit, ze duchovná, sacrálná hudba a spev má svoje kritérium a toho sa treba drzat. Nic viac.
Som náhodou nasiel Pontifikální poutní mše sv. v Počaplech, ktorú slúzil p. biskup Litomerický Baxant, ktorý viedol vizitáciu v Trnave, dávam do pozornosti, aké krásné spevy tam odzneli, hudba a spev skutocne hodné majestátu a slavu Boha:
http://www.ecclesia-tv.cz/liturgie/pontifikalni-poutni-mse-sv-v-pocaplech.html
Pán biskup ani neskýval svoje dojatie.
Alebo treba viac zatraktivnit omsu? - dat viac priestoru umelcom a umelkyniam. A aj samotnych veriacich treba viac zapajat a dat im priestor. Nech sa zdielaju, nech sa vytvaraju skupinky. Netreba pozerat na Boha, ale vzajomne civiet jeden na druheho.To nas skutocne povzbudi k svatosti...
Liturgia nie je divadelný text a oltár nie je javisko.
Ano, je velmi potrebné dávat detom a mládezi dobrý príklad, tak, ako to robili rodicia po celé storocia:
každé nedeľné ráno hnali rodičia svoje deti do kostola. Nasledujúcu hodinu deti i rodičia strávili na mieste krajšom a velebnejšom ako nebo samo. Vysoké mohutné steny, klenuté stropy, okná úzke ako strieľne, stĺporadia, oblúky, zástupy svätých v obrazoch a sochách hľadiacich extatickým pohľadom k nebu, alebo kárajúcim pohľadom dolu na nás. Staré, čierne a vŕzgajúce lavice, ohmatané a ošúchané modlitebné knižky, vôňa voskovíc a tymianu bez počet krát páleného na Božiu slávu, ktorá prestupovala všetko, vrátane nedeľných šiat, latinský chorál, ktorý kňaz spieval, hlboká pokora s akou sa pohyboval pred oltárom, neprestajne sa klaňajúc a kľakajúc, tajomné svetlo s farebných vitráží padajúce do presbytéria aby ožarovalo tajomstvá, ktoré sa rukami kňaza uskutočňovali, zatiaľ čo hlavná loď, nehovoriac o bočných tonula v intímnom polotieni, zvuk organu, ktorý triasol stenou a z ktorého sa robili zmimoriavky; všetko to bolo také veľkolepé a majestátne, že nás všetkých to robilo ešte menšími a nehodnejšími ako sme sa sami cítili a zároveň nám to dávalo pocítiť chuť vecí nebeských, ktoré niektorí z nás snáď z milosrdenstva Božieho zažijú. Nikto nemal potrebu sa s niekým zhovárať, budovať spoločenstvo, nikto sa neproducíroval po kostole hore dole, všade panovalo ticho, že aj špendlík človek počul padnúť. Keď sa stálo, sa stálo, keď sa kľačalo, tak sa kľačalo a kľačalo sa takmer stále. Aj malé deti cítili, že tu sa deje niečo mimoriadne, niečo tak tajomné a sväté že sedeli ticho, a tých málo previnilcov otec alebo matka zauchom expresne upokojili. Nehralo veľkú úlohu, či to bola ohromná gotická katedrála alebo len malý dedinský kostolík plný sadrového pseudobaroka , všade to fungovalo. Viera, liturgia sv. omše, hudba, výtvarné umenie a architektúra boli v absolútnom súlade a ich súzvuk vytváral jedinečný rámec pre sprítomňovanie Kristovej obety. Ktosi povedal, že omša je tá najkrajšia vec na tejto strane neba. Pevný, nemenný bod a isté útočisko v zúrivo sa meniacom svete. Omša slúžená v hocijakej slovenskej dedine, bola rovnaká ako omša slúžená v metropolitnom chráme v hociktorej krajine na svete a zároveň rovnaká, ako omša ktorú slúžili našim praotcom a praprapraotcom. 1600 rokov nezmenené modlitby rímskeho kánonu spájali minulosť, prítomnosť a budúcnosť.

Nie je správné nadávat na knazov, ale skutocne sa treba za nich modlit.
Na skolení sám prednásatel priznal, ze v seminároch sa moc o hudbe a speve neucia, len tak okrajovo, tak potom sa nemozno cudovat, ze to je slabé.
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať E-mail
jan1
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 04. 08. 2009
Príspevky: 60
Bydlisko: Bratislava/Wien

PríspevokZaslal: 15 12, 2012, 9:25    Predmet: Odpovedať s citátom

K pôvovdnej otázke. Ja vlastne v súčastnosti neviem čo je možné považovať za gospelovú hudbu. Za gospelovú hudbu niekto považuje napr. skupinu Lamačské chvály a pod. a niekto zasa mládežnícky zbor ktorý pred oltárom s kapucňou na hlave repuje na birmovke pred biskupom ako v jednej nemenovanej kysuckej obci. Pekná hudba v podaní napr. Lamačských chvál a podobných skupín sa páči aj mne, ale myslím si že nie je určená pre liturgiu. Myslím si že gospel. hudba má slúžiť ako alternatíva k súčastnej svetskej hudbe pre veriaceho človeka. Ešte trocha okrajovo sa dotknem jednej citlivej témy. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať že o biskup Bezák pritahoval mladých ľudí svojimi postojmi a že diecéza za jeho vedenia tzv. kvitla. Je pravda že dával mladým ľuďom priestor aj čo sa hudby týkalo. Lenže pomaly ale isto som videl že v Trnavskej diecéze dochádzalo k tomu čo v niektorých západných krajinách. Trnavská diecéza spolu s Rožňavskou má najväčší podiel neobsadených farností spravovaných excurrendo. Takisto majú najmenší počet študentov teológie v seminári. Veľa už presluhujúcich knazov a pod. Takže nie všetko čo je moderné, aj čo sa hudby týka musí byť dobré. Nie je všetko zlato čo sa blyští.
_________________
Pane Ježišu Kriste synu Boží zmiluj sa nadomnou hriešnym
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ReneHumaj
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 06. 01. 2010
Príspevky: 292
Bydlisko: Nitrica

PríspevokZaslal: 15 12, 2012, 12:39    Predmet: Odpovedať s citátom

jan1 napísal:
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať že o biskup Bezák pritahoval mladých ľudí svojimi postojmi a že diecéza za jeho vedenia tzv. kvitla. Je pravda že dával mladým ľuďom priestor aj čo sa hudby týkalo. Lenže pomaly ale isto som videl že v Trnavskej diecéze dochádzalo k tomu čo v niektorých západných krajinách. Trnavská diecéza spolu s Rožňavskou má najväčší podiel neobsadených farností spravovaných excurrendo. Takisto majú najmenší počet študentov teológie v seminári. Veľa už presluhujúcich knazov a pod. Takže nie všetko čo je moderné, aj čo sa hudby týka musí byť dobré. Nie je všetko zlato čo sa blyští.


Ano, presne to vystihol kolega Dionýz:
Pri táboráku a v kúlturnom dome môžeme tancovať a zabávať sa koľko chceme, ale keď omše nebudú sakrálne, s posvätnom a s bázňou slávené,
končíme ako západná Európa:
zábava vie pobaviť možno 10-20 rokov, potom sa vyprázdni...
budú prázdne kostoly.
Nehovorím len o nevhodnej hudbe, ale celkovo, o prístupe celebrantov, ale aj ostatných účastníkov liturgie.
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať E-mail
LukasDrozd
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 07. 10. 2006
Príspevky: 630
Bydlisko: Svit

PríspevokZaslal: 15 12, 2012, 17:40    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak v prvom rade musí byť gospelová hudba tvorba. Teda aby ju bolo možné hrať na liturgii. Pri ohničku nech si hraju aj shrek aleluja, to mi tepny vonkoncom netrhá. To znamená, že žiadna ukradnutá melódia, ani text, ani nič iné. Vlastný text a vlastná hudba, ktoré na seba musia sadnúť jak riť na šerbel (počul som už aj pokusy o opis ukrižovania a krížovej cesty, ktoré bolo v durovom tonorode... katastrofa)

Ďalšia vec a to sa netýka len neorganovej hudby, je úroveň. Som schopný prežiť v kostole všetko, len nie to, čo nemá úroveň! Takže ak príde partia 5 deti a troch gitaristov, ktorí poznajú tri akordy, čiže Cdur, Fdur a Gdur a tie deti ričia o dušu spasenú, toto naozaj nemá čo v kostole hľadať. Raz sme mali u nás duchovnu obnovu vysavač, na liturgii hrala kapela Christallinus, ak ste o tom už počuli. Bola to parádna ukážka ich gospelovej tvorby, texty potvrdené kňazom, že sú v súlade s našou vierou. A malo to úroveň kvalitného koncertu.
Napríklad sa mi aj dosť hnusí, keď ide čítať niekto čítanie a nemá o ňom páru a koktá pri slovách typu: Melchizedech, Maasa a podobne...
Alebo ďalšia vec- keď kňaz vie o tom, že nevie spievať, ale vie si to aj priznať, tak radšej spieva len vtedy, keď je to nevyhnutné. To uznávam. Veď predsa nemôžeme vedieť všetci všetko. Ale keď tam príde dajaky chlapec, čo akurat vyliezol zo seminara a už si mysli, že zédol celý svet. Spieva jak stare pivo, falošne, že aj babky v laviciach omdlievaju, a on just bude spievať a ešte cez tyždeň si bude davať dajake divne prefacie z konca misala... tak toto NE
_________________
"I'm back and don't feat neither death nor pain"

Lukáš Drozd
Farnosť sv. Jozefa Robotníka
Svit
http://www.mego.6f.sk
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
Rudolf Seman
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 12. 11. 2006
Príspevky: 236
Bydlisko: Sokoľany

PríspevokZaslal: 16 12, 2012, 12:35    Predmet: Odpovedať s citátom

Dnes na 3. adventnú nedeľu išiel prenos omše z Pruského, ktorú celebroval mons. Tomáš Galis...
Tak táto omša bola príkladom toho o čom je táto diskusia, hŕstka ľudí si tam spievala na gitarách absolútne nevhodné texty - na prijímanie, citujem:

Citácia:
Synáčik môj maličký, svetlo mojich dní,
hviezda ktorá vyšla dnes a nezhasne nám viac.
Pokoj všetkých zákutí a láska v rodinách.
R.: Prišiel si na svet z vôle svojho Otca,
lebo On miluje každého z nás.
On teba poslal do tmy a smútku, tam, kde lásky už viac niet.
V 2. strofe: Drahý náš Ježiško, spinkaj sladko...
3. strofa - "úplne liturgicky vhodná":
Na nezbednú trávičku padá biely sneh,
svoju rúčku maličkú dieťa dáva nám.
Anjel zletel tichúčko nad končiare hôr,
píše prstom zopár slov a z neba počuť chór.

Je mi jedno, že na námestiach znie Tichá noc už od októbra, ale v chráme pri liturgii pochybná pieseň s vianočnou tématikou na 3. adv. nedeľu? A ešte priamym prenosom? Mohli sme ušetriť peniaze na rozvoj liturgickej hudby a zaplatiť z toho miesta organistov pri katedrálach...

Pre porovnanie predpísaný spev na prijímanie na 3. adv. nedeľu:

Citácia:
Povedzte skleslým na duchu: Vzchopte sa, nebojte sa! Hľa, náš Boh prichádza a prináša nám spásu.


Samozrejme nechýbali melódie s primitívnym sledom akordov ako to už pri takých piesňach býva... A ústna harmonika... Stačilo už len špekačky a horčicu, pivo...
Ešte nejaké ukazovačky počas ofertória...
Otče náš na neschválený giatrový nápev...
Na gratiarum Ja v srdci svetlo mám - je v tej piesni motív chvály a vďaky? Ja som ho nenašiel.
Všetci šťastní, lebo Anička s Jožkom mali sólo, boli v priamom prenose...
Rozumiem, že to bola omša za účasti malých koledníkov, ale preto bolo treba úplne zdegradovať liturgickú hudbu??? Prečo je u nás rozšírený taký mylný názor, že deti nemôžu spievať piesne z JKS - stačí trochu transponovať a je to...
Potom sa o pár rokov budeme spamätávať, že v kostoloch nemá kto spievať, lebo sme deťom ponúkali balast.
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
jan1
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 04. 08. 2009
Príspevky: 60
Bydlisko: Bratislava/Wien

PríspevokZaslal: 16 12, 2012, 13:07    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak to čo predviedli dnes v Pruskom bolo iba pre silné povahy. Počas omše myslím že ani raz nezaznel organ. Vrcholom hudobného umenia bolo asi to primitívne bubnovanie o dosku kostolnej lavice. A to všetko pod dohľadom diecézneho biskupa.
Najhoršie je však to že my sa tu môžeme rozčuľovať koľko chceme ale neurobíme s tým pravdepodobne nič.
_________________
Pane Ježišu Kriste synu Boží zmiluj sa nadomnou hriešnym
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
PavolT
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 06. 09. 2008
Príspevky: 231
Bydlisko: PB

PríspevokZaslal: 16 12, 2012, 14:53    Predmet: Odpovedať s citátom

Vy si myslíte že otcovi biskupovi to vadilo??? Smile
Pokiaľ sa nezačne zmena zhora, zbytočne tu my polemizujeme a riešime niečo, čo aj tak v najbližšom priamom prenose vyvráti partia gitaristov (akože mládežníckeho zboru) - nezainteresovaní ľudia v kostole a pri telkách to berú ako niečo pekné, milé, skrášľujúce, proste niečo iné ako stereotypný organ...
Chcelo by to napísať otvorený list našim biskupom. List, v ktorom by sme im dali vedieť náš názor na vec. Kto sa na to podujme?
No a ešte niečo... Na prianie svätého otca Benedikta XVI. sa od 1. adventnej nedele máme v roku viery namiesto Apoštolského vyznania viery modliť Nicejsko-carihradské... S napätím som čakal po biskupovom príhovore, že sa ho vzorne začnú modliť... na moje "prekvapenie" to dopadlo tak ako som aj čakal...
Asi je dôležitejšie ísť dozadu, alebo stagnovať a nie sa vyvíjať k lepšiemu, obohacovať liturgiu vhodnou hudbou, namiesto čím ďalej častejších gitaroviek bez úrovne. Ináč na gitare sa dá hrať aj umelecky, ale to je našim "moderným cirkevným muzikantom" (ako by jeden náš "skvostný" politik menom Slota povedal) asi jedno a možno aj dve... A načo by hudbu produkovali kvalitnejšie a lepšie, keď to ostatným stačí???
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať E-mail Zobraziť autorove WWW stránky
JozefTimulak
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 28. 01. 2007
Príspevky: 810
Bydlisko: Čaňa

PríspevokZaslal: 17 12, 2012, 12:13    Predmet: Odpovedať s citátom

Kolegovia, máte pravdu o tých špekačkových piesňach na 3 akordy a o nezáujme kléru. Ale znovu pripomínam, že mladých (a vlastne nikoho) nepritiahneme ani keď budú organovú hudbu hrať terajší šusterbasi na rozladených organoch a keď dôchodcovské zbory budú spievať papierikové piesne o slame, jasličkách a vločkách. JKS existuje 75 rokov a dodnes sa piesne nehrajú a nespievajú správne. Texty sú predkoncilové. Prečo teda vyčítame problémy len mládežníckej tvorbe? Na tom sa vybíjame, ale náš vlastný chlebíček nám akosi uniká.
_________________
Jozef Timuľák
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
Rudolf Seman
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 12. 11. 2006
Príspevky: 236
Bydlisko: Sokoľany

PríspevokZaslal: 17 12, 2012, 18:41    Predmet: Odpovedať s citátom

Myslím že kritiky tu dosť padlo aj na prenosy so šusterbasovými organistmi... (napr. Priamy prenos Jásová a mnoho iných príspevkov)
Áno, je pravda, že mnohí organisti sa výberom spevov na omšu absolútne netrápia (napriek novému direktóriu pre kantorov - apropo tabuľka na konci direktória 2013 opäť nechýba - namiesto toho aby tam niekto šupol link na DPK...), hrajú totálne arytmicky s nádychmi po každom takte - bojím sa to vysloviť, ale niekedy je porovnateľná úroveň v kostole v Hornej-Vyšnej a v kostole vo väčšom meste.
Idú Vianoce, opäť raz v (liturgickej) hudbe v kostole bude znieť to, čo v Tescu a na námestiach od októbra... Búvaj, Tichá, Slama... Prípadne "mládežníci" dajú niečo duchaplné odpočúvané z nejakého CD alebo z YouTube ako na tej včerajšej omši... Prípadne sa niekto blysne vlastným textom na sled akordov A-G-D.
Liturgická komisia opäť schváli ešte staršie ako staré texty (možno priamo transkripcie z Cantus Catholici), SSV po vypredaní notovaných spevníkov za 3,30€ začne tlačiť opäť tie so starými textami...
Na Anjel Pána (JKS 2), Te Deum (JKS 526) urobí niekto ešte 4 256. verziu (upraví melizmy a prízvuky) a potom každá obec bude mať ten svoj nápev...
A nastane ešte väčší zmätok ako je teraz... Alebo už väčší ani nemôže byť?

Situácia všeobecne okolo (liturgickej) hudby v kostole je alarmujúca... (tá zátvorka je v texte 2x zámerne)

Mňa až mrzí, že v poslednej dobe sem nemôžem napísať nič pozitívne... Snáď 1.1.(2013) prenos z katedrály sv. Martina v BA bude opäť stáť za to.
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
LukasDrozd
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 07. 10. 2006
Príspevky: 630
Bydlisko: Svit

PríspevokZaslal: 20 12, 2012, 14:59    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak sa mi zda, že by sme mali napisať otvoreny list na KBS, nech sa zaoberaju aj niečim važnejšim...
_________________
"I'm back and don't feat neither death nor pain"

Lukáš Drozd
Farnosť sv. Jozefa Robotníka
Svit
http://www.mego.6f.sk
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
ReneHumaj
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 06. 01. 2010
Príspevky: 292
Bydlisko: Nitrica

PríspevokZaslal: 20 12, 2012, 20:05    Predmet: Odpovedať s citátom

Dávam do pozornosti:
http://www.magnificat.sk/2012/12/absolutny-sok-udajny-detsky-satanisticky-pop-na-slovensku/
Absolútny šok: Údajný „Detský satanistický pop“ na Slovensku!
Publikované dňa 19 December 2012.
Milí priatelia, dostali sme absolútne šokujúci e-mail, o ktorom som si zo začiatku myslel, že ide o zlý vtip. Bohužiaľ, je to katastrofálna realita. Na Slovensku – veriacom Východnom Slovensku, konkrétne vo Vranove nad Topľou, vznikla skupina vraj so žánrom „detský satanistický pop“, ktorá dokonca koncertuje! Nie je toto jeden z plodov tzv. hudobných “festivalov”? Je vôbec možné, že toto vzniklo? Kto je za tým? Je to ďalší útok na katolícke Slovensko? Niekto sa tu pokúša o slovenské “Pussy Riot?” Samozrejme, uverejnením tejto informácie nemienime robiť tejto perverzite reklamu, ale je potrebné, aby sa o tom dozvedeli hlavne kompetení….
Svätý Michal Archanjel, bráň nás v boji proti zlosti a úkladom diablovým… Anton Selecký
Vráťme sa ale k uvedenému e-mailu, ktorý prišiel z Českej republiky. Kladieme si otázku – prečo na toto neupozornili samotní Slováci?:
Zdravím všechny
Není zrovna radostné psát podobný mail chvíli před vánocema, ale chtěl bych jen upozornit na dle mne velmi rafinované zlo, které se před pár měsíci objevilo na Slovensku. Jedná se o nově vzniklou kapelu “Pentagramček” http://bandzone.cz/pentagramcek?at=info, která získává na popularitě a sebe samotnou charakterizuje takto:
“Pentagramček (žáner: detský satanistický pop) je priamou odpoveďou na detské gospelové kapely. Túto skupinu vymyslel Ketrin (Vranov n.T.) za účelom vyplnenia zásadnej diery na trhu – detských kresťanských pesničiek existujú celé kopy, avšak ponuka detských satanistických pesničiek v slovenskom jazyku je vskutku mikroskopická. Repertoár Pentagramčeka teda tvoria takmer výhradne radostné pesničky do tanca i do spevu o tom, ako dobrý Satan učí deti hláskovať, počítať a dáva im nádej do života.”
http://www.mojevideo.sk/video/169b2/pentagramcek_moj_maly_pes_bobi_vykopava_hroby.html
Pod rouškou recese a zpěvných melodií jsou zde malým dětem, včetně těch předškolního věku (které jejich rodiče na koncerty kapely skutečně berou a jejich písně jim pouští), servírovány texty jako např. ten následující:

Svetlo končí už je len tma ale to je fasa so Satanom všetko zvládnuť dopohody dá sa, no krása.
Diabol ten vždy pomôže, diabol môže všetko čo nikto nemôže lebo
Sátán to je tvoj kamarát Sátán bude pri tebe stáťSátán má všetky deti rád
Naučil ťa hláskovať a dokonca aj rátať šesťstošesťdesiatšesť krát otvoril ti vráta
Oh Satan (!)
Prezentovat podobné texty duším malých dětí, které často ani nemohou dost dobře chápat, co je to recese (tak muzikanti svou tvorbu prezentují), lze dle mne považovat za věc vskutku ďábelskou.
Chtěl jsem o tom tedy jen informovat, pokud uznáte za vhodné, můžete k tomu něco napsat do svých médií či nějak jinak vhodně zareagovat. Jsem si ale samozřejmě vědom, že by se kapele neměla dělat nechtěná, byť negativní reklama.
S pozdravem a přáním požehnaných vánoc
Jakub Moravčík
P.S. jeden z ohlasů posluchačů, raději bez komentáře: “To budu dětem hrát na farních táborech!!! =D Dokonalá recese <3 chceme víc písniček!”

Videlo: 15 771 (!!!) Páči sa: 93 nepáči sa: 45 (!!!)
********************************************************************
Čo o sebe píše táto vraj hudobná skupina?
Pentagramček je pesničkový projekt, využívajúci melodiku detských gospelových piesní a rozpustilé šoumenstvo frontmana Ketrina. Hudobný štýl tohto dua by sa dal opísať ako “detský satanistický pop”, a súčasťou veľmi energických vystúpení tohto projektu bývajú aj tématicky zamerané prednášky o edukácií detí v predškolskom a ranom školskom veku.
Na koncerte bude krstiť aj demonahrávka, ktorá vychádza na do-it-yourself labeli Varovec Prodakšns.
Krstným otcom bude košický grunge-folkový pesničkár Šarkaň ktorý vnesie na tabačkovský dvor trocha drsnej ľúbeznosti. Tretím vystupujúcim bude skupina Vyschlí Sysli, kvarteto s láskou k oslobodenému zvuku, mystifikácií, performanciám a rozpustilosti. (!!!!!!!)
http://coskoro.sk/3129/pentagramcek-vyschli-sysli-sarkan

Diabol medzi notami:
http://jezismaria.ic.cz/MARIAEM_JEZIS_MARIA/DIABOL_MEDZI_NOTAMI/DIABOL_MEDZI_NOTAMI.html

A jedno svedectvo teraz uz katolícky:
Za obnovu posvátné liturgické hudby

12. prosinec 2012
Svědectví ženy, která se díky Bohu nakonec katoličkou přecejen stala (a chodí pouze na tradiční mši sv.):

„Když jsem kdysi šla poprvé na katolickou mši (na NOM), ještě coby nevěřící, těšila jsem se na důstojnou liturgii, ztišení, varhany, čekala jsem nějakou akci kolem oltáře a úctu ke svatostánku. Chápejte - znala jsem katolickou víru jenom z knih. Málem mě kleplo, když začly z kůru vyřvávat hosanovky s kytarou - kněz přišel v nedbalkách (tj. bez ornátu) a jal se prostírat nějaký stůl, na kterém pak předvedl to samé, co jsem znala od husitů . Oltář jako by neviděl, nešlo mi do hlavy, co tou fabulací sleduje. A hudební úroveň byla horší než u baptistů a adventistů dohromady. Evangelizační efekt to na mě mělo takový, že jsem dalších pár let na žádnou katolickou mši nešla, protože nemám ráda, když mě někdo tahá za nos i za uši najednou.
http://www.facebook.com/pages/Za-obnovu-posv%C3%A1tn%C3%A9-liturgick%C3%A9-hudby/463323230400
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať E-mail
LukasDrozd
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 07. 10. 2006
Príspevky: 630
Bydlisko: Svit

PríspevokZaslal: 27 12, 2012, 8:00    Predmet: Odpovedať s citátom

V prvom rade netreba okolo toho robiť sceny. Bohužial, satanova cirkev je normálna cirkev registrovaná niekde v nejakych slovenskych zoznamoch, či v čom to. Nás, ako skautov učili byť ohľaduplný ku každému inému náboženstvu (aj keď vodca oddielu sa vyjadril, že okrem satanizmu všetko). Tak či onak, kradnutie je u satanistov bežné. Zoberú z našej cirkvi, prerobia, aby to zosmiešnili a vydavaju za svoje. Napriklad si vezmime take obratene križe. Je to vlastne naš križ, ktory je obrateny, aby spochybnil vykupiteľske Ježišovo dielo. To ale teraz neznamená, že kresťania viac nebudu použivať križ, lebo si ho privlastnili satanisti.
Takže to, že využivaju melodiku gospelovych piesni nemusi vôbec nič znamenať. To robia predsa všetci. Aj kapela Heľenine oči kradne pesničky (preto v mojich očiach klesli). Popridavaju k tomu text a maju "hudbu". Takže netreba hneď robiť sceny, to že koncertuju, je ich šikovnosť, nie naše zlyhanie. Na slovensku totiž koncertuje aj niekoľko original kresťanskych gospelovych skupin
_________________
"I'm back and don't feat neither death nor pain"

Lukáš Drozd
Farnosť sv. Jozefa Robotníka
Svit
http://www.mego.6f.sk
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
LuMa
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 18. 02. 2008
Príspevky: 88
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: 19 04, 2013, 11:18    Predmet: Odpovedať s citátom

Rasťo, ja si myslím, že v žánrovo-štýlových znakoch v hudobnej štruktúre sa odlišovať ani nemusí. Bez ohľadu na oponentov, pri muzikologickom pohľade skutočne nenachádzam nič nečisté či nemravné povedzme na akcentácii 2. či 4. doby, na synkopách, na určitej periodickej rytmike - napokon pri takej piesňovej forme a za účasti ľudu to má svoje opodstatnenie.

Jasné, z hľadiska výberu subžánru, metal a podobne agresívne subžánre populárnej hudby už sú podľa mňa absolútne nevhodné do chrámu. Osobne mám zvláštny pocit už vôbec vtedy, keď počujem pojem "kresťanský metal", ovocie pokoja a iných pozitívnych kresťanských hodnôt v tejto hudbe necítim a neviem si ju s posolstvom kresťanstva spojiť. Na druhej strane, som tolerantný človek a snažím sa pochopiť, ak niektorí kresťania tvrdia, že metal radi počúvajú, resp. že ho ako kresťania chcú hrať. Ale určite nie v chráme - to je už mimo.

Myslím si, že skôr treba dbať na texty a celkový výraz hudby, na pokoru a vieru jej interpreta - a za to už hudba sama predsa nemôže Wink - na vhodnosť tej ktorej formy počas liturgie, vhodnú a citlivú voľbu inštrumentov - pričom je parádny rozdiel medzi "nabudenou" elektrickou gitarou a jemne zvoleným štýlom hry akustickej gitary.
A samozrejme, skladateľ aj interpret takejto hudby by sa mali hudobne vzdelávať a rozvíjať svoje schopnosti a posilňovať svoj duchovný život - aby sa všetko toto pozitívne prejavovalo v liturgickej tvorbe.

Na tomto poli je ešte tak veľa práce. Dúfam, že sa ju podarí uskutočniť. Smile
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
LukasDrozd
zaregistrovaný užívateľ
zaregistrovaný užívateľ


Zaregistrovaný od: 07. 10. 2006
Príspevky: 630
Bydlisko: Svit

PríspevokZaslal: 21 04, 2013, 19:16    Predmet: Odpovedať s citátom

Luma, opäť generalizuješ... povinne si pusti teraz toto video a počuvaj, ak vieš po anglicky, môžeš sa kochať aj textom:
http://www.youtube.com/watch?v=AI0GA7-iQTs
Ak to teda budeš naozaj počuvať, pochopiš, že metal nie je to, čo si mysliš. Toto je anjelska hudba a ak niečo zbory serafinov prespevuju pred svätou trojicou, tak je to určite niečo taketo. Ano, je pravda, že metal hraju aj satanisti a hraju aj agresivnejšie štyly, kde vreštia do mikrofonu jak zmyslov zbavení. Ale čo taky pop? Čo lady gaga, eminem, rihanna? Su to tiež satanisti (na youtube su dôkazy). Nejde tu o štyl. Ide tu o zmysel. Zmysel toho, prečo existuje takato skladba. Samozrejme, tato pioseňka je offtopic, iba na ukažku.

Teda kresťansky heavymetal, napriklad taka banda Stryper
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=eREl9_etm0o#t=70s
Toto je kresťanska songa a nevidim na nej najmenši naznak protikresťanstva.

Na zaver ešte odporučam jeden, resp. dva články
http://www.mego.estranky.sk/clanky/nabozenske-uvahy/protikrestansky-metal-.html
a
http://www.mego.estranky.sk/clanky/hudba/rozbor-textu--master-of-puppets--metallica-.html

PS: Vôbec tym nerobím reklamu svojej stránke Cool
_________________
"I'm back and don't feat neither death nor pain"

Lukáš Drozd
Farnosť sv. Jozefa Robotníka
Svit
http://www.mego.6f.sk
Návrat hore
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra organisti.sk » Nová duchovná pieseň - mládežnícka hudba Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
Strana 2 z 6

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional -- Ported for PHP-Nuke by nukemods.com
organisti.sk
administrátori: Martin Bako - organy/organológia, Martin Puhovich - Spoločnosť priateľov organov, Rastislav Podpera - teória liturgickej hudby, Marek Klein, Matej Kubeš - technická správa serveru © 2005-2013.

Ad maiorem Dei gloriam!
Odber článkov: rss-091.xml, rss-092.xml, rss-20.xml or atom.xml
Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.11 sekúnd