Zaslal: 26 07, 2013, 20:51 Predmet: Hala Koniareň (R13)
Priatelia, počúval niekto dnešný priamy prenos na Lumene? Zapol som rádio počas otčenáša. Ten bol spievaný a capella, tak isto aj ďalšie odpovede. Potom sa ozvala kapela Ameň Kameň.
- Ako predohru na Agnus dei zvolili tému z filmu Gladiátor.
- Nasledovala elektronickým klavírom doprevádzaná JKS299 (Zdrav' buď, Kriste najmocnejší), kde po druhej slohe bola "medzihra" zo skladby Shape of my heart od Stinga.
- Úvod na pieseň JKS288 (Tebe žijem, Ježiš môj) tvorilo akési psychedelické tikanie hodín s rôznymi abstraktnými zvukmi ako z nejakého thrilleru, nakoniec pieseň skončila na spôsob čardáša.
- Ako gratiarum sa spievala mariánska pieseň JKS394 (Ó, Mária bolestivá) v rytme funky-house. Predohra podozrivo pripomínala zvučku z Bambuľky.
Krátky záznam možno nájsť v archíve rádia Lumen. Počas kázne asi nastala nejaká porucha a záznam tam končí (http://www.lumen.sk/live-detail.php?id=11). _________________ Jozef Timuľák
Tá hudba nebola vkusná, ani zaujimavá, ani k veci ... Na druhej strane sa moze stat organizátorom (podľa mňa veľmi dobrej akcie), že to proste neustriehli.
Radšej si ani nevypočujem, nechcem mať ujmu na psychickom zdraví...
Som apatický, že niekto kompetentný sa k tomu vyjadrí, tobôž že sa to nejako bude riešiť...
Síce som nepocúval, ale viem si to predstavit, no proste katastrofa.
Ale predsa som si to vypocul ale to je otrasné, to co za cirkus to vobec pustili do priameho prenosu?
Keby som tam bol tak im dorazne dohovorím a odisiel by som prec, na takom nehoráznom rámuse by som nevydrzal, by ma porazilo.
Ze toto vobec biskup dovolil?
Dopočul som sa od ľudí, čo tam boli, že ak náhodou niekto išiel okolo a nebol tam vopred zaregistrovaný, tak na to, aby ho na omšu pustili, chceli zaplatiť 30 Eur. Dokonca tento poplatok vymáhali od kňaza, ktorý chcel koncelebrovať. _________________ František Marcin
Lumen (aj pre toto) skoro vôbec nepočúvam a podobným akciám sa zďaleka vyhýbam. Šetrí to kopu nervov Len neviem ako sa tomu vyhnem za pár rokov, keď to prerastie všade...
Ako oficialne vozidlo R13 je použita stara sanitka s bielymi sklami vzadu a s napisom AMBULANCIA na prednej časti vozidla. Nad tým je akási nálepka manifestujúca R13. Mám taký pocit, že celé toto R13 je jedna blamáž a vonkoncom to organizatorom nevychadza... každopadne, nie som tam, takže môžem iba hádať _________________ "I'm back and don't feat neither death nor pain"
Kompetentní to nebudú nijako riešiť.
Každý chce byť dobrý, milý, zlatý, chápavý. Len sa zabúda na staré príslovie - ohýbaj ma mamko, dokiaľ som ja Janko.
ˇAké posolstvo sa podsunulo zúčastneným - hľa, toto je ono, toto je in, my sme tu z celého Slovenska a takto to má vyzerať.
Ja som učiteľka a hoci nie vždy sa mi páči všetko, čo musím deti učiť, robím to, pretože to vyžadujú predpisy- záväzné učebné osnovy atd.
A ako je to v našej Cirkvi? Mám pocit, že každý sa už bojí povedať pravdu ohľadom liturgickej hudby a spevov, aby nebodaj niekoho neurazil.
Prečo sa mám urážať, keď mi človek, ktorý sa vyzná, povie, že sv. omšša bola zle zostavená, spevy neadekvátne....(pre každého by to malo byť poučenie - kto sa chce učiť). Som z toho dosť znechutená.
Asi pred mesiacom bol prenos v STV (asi) v nedeľu, za prítomnosti JE..biskupa Žilinskej diecézy a prvá pieseň na Communio - gospelová skupina - absolútne neliturgická pieseň (ale Pán Ježiš sa tam spomínal) - pre mňa hrozné. Myslím si, že pred každým prenosom by mal niekto kompetentný z KBS minimálne prebrať so zodpovednými liturgiu vysielanej sv. omše, ktorá ide do éteru. No a ten Ružomberok - žasnem a je mi smutno.
ps : A s tými 30 eurami som to od priamych účasstníkov počula tiež.
Myslím, že veľa citlivých a zrelých ľudí hodnotí hudbu na tejto akcii ako minimálne kontroverznú ak nie priamo nevhodnú. Verím, že aj mnohí, ktorí si "prišli na svoje" v kútiku srdce tušia, že to bol úlet a nemalo by to byť štandardom.
Tak isto verím, že program bol diskutovaný s kompetentnými, ale že nebolo povedané všetko. Myslím, že bolo oznámené, že okrem hymny akcie zaznie zopár mládežníckych piesní a k tomu staré dobré JKS v modernom prevedení. Asi sa však zamlčalo, že v strede JKS piesne sa objaví medzihra zo Stinga, atď. Verím, že ak by sa o tom vedelo, nik by to neschválil.
Mimochodom, rozprával som s kamarátmi, ktorí tam boli. Sami povedali, že to bolo kontroverzné. Napr. celá omša sa začala piesňou Celebration od Kool and the gang. Pred Baránkom odišli preč. Rozrpávali sa aj s kňazmi a vraj väčšina z nich hudbu kritizovala a nazvali to viac koncertom ako omšou. _________________ Jozef Timuľák
Zaregistrovaný od: 31. 10. 2007 Príspevky: 90 Bydlisko: Bratislava
Zaslal: 02 08, 2013, 10:01 Predmet:
Nasiel som par ich videi na youtube. Velmi pozitivne hodnotim instrumentalne casti, medzihry. Viem, ze ludia nie su zvyknuti na medzihry, ale v tom predsa nemozu vidiet problem..
Na youtube som nasiel "O Maria bolestiva" a to nema s Bambulkou nic spolocne. Prevedenie podla mna velmi pekne.
Znovu sa prejavuje typicky slovensky problem- nedosledne precitany text.
Nikto nepise, ze medzihry su problemom. Problemom je to, co je tymi medzihrami a aku maju formu.
Dalej je napisane,
Citácia:
- Ako gratiarum sa spievala mariánska pieseň JKS394 (Ó, Mária bolestivá) v rytme funky-house. Predohra podozrivo pripomínala zvučku z Bambuľky.
Dolezite je spojenie predohra pripominala. _________________ nehrajúci na organe, záujemca o liturgickú a sakrálnu hudbu
Medzihry sú určite dobré, ozvláštňujú pieseň, poskytujú oddych pre spevákov, atď. Problém je, ak v piesni JKS299 príde mezihra zo Stinga.
Treba povedať, že hudobníci skupiny Ameň kameň sú veľmi šikovní, to je počuť. Držia rytmus, nezjednodušujú harmónie. Ale keďže sú takí šikovní, mohli si dať tú námahu a skomponovať nejakú medzihru na tému JKS299. To platí aj pre ostatné predohry. Nebuďme lepičmi, ktorí lepia predohru z jedného, slohu z iného, medzihru z ďalšieho.
Myslím si, že problém je v tom, že oni nevedia, že Sting sa na omšu nehodí, alebo aj keď vedia (po prečítaní Musicam Sacram, LSI.), dovolia si takýto úlet, lebo vedia, že mladí na to sadnú ako na lep.
Predohra na Youtube z roku 2011 je úplne iná ako tá, ktorá odznela teraz. _________________ Jozef Timuľák
Osobne nie som proti, ak sú veci vkusné, a ak účel svätí prostriedky (teda docieliť, aby sa ľud, najmä mladí, zapojili do spevu).
Ako môžme na tom videu vidieť a počuť, ani fakt namakaná a rytmická predohra so sólo saxofónom nedocielila, že sa do spevu okrem pár sólistov niekto zapojil.
Hudobníci hrali fakt výborne, to ocenili aj poslucháči potleskom na konci.
Prečo sa však dnešní mladí kresťania stávajú poslucháčmi, ktorí si hudbu pri omši vypočujú, ale do spevu sa nezapoja? Prečo ani chytľavá a rytmická interpretácia nedocieli, aby spev mladých "hučal kostolom"?
Časy uvádzané v GMT + 1 hodina Choď na stránku 1, 2Ďalší
Strana 1 z 2
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre