Chcem sa vás spýtať čo budete zajtra hrať, hlavne omšovú pieseň. Počul som, že vraj je 248 nevhodná pre slová "...Bože, pred tebou kľačíme", lebo na začiatku sv. omše sa stojí, aký je váš názor? Prípadne čo iné vhodné sa dá dať na začiatok sv. omše?
Ja budem hrat na zaciatok-248
ofert.-248
na prijimanie- 273,297
na konci-221
Tot moja volba na zajtra. _________________ 21r,učiaci sa hru na organe /organista
farnosť Obetovania Pána= S V
farnosť Cyrila a Metoda= T ž
Naposledy upravil Trnovský mág dňa 21 06, 2011, 9:53, celkovo upravené 1 krát
Zaregistrovaný od: 29. 05. 2008 Príspevky: 185 Bydlisko: Nová Ľubovňa
Zaslal: 19 06, 2011, 20:46 Predmet:
ja uz tiez niekolko rokov hraval, tuto piesen, a zatial s takouto vecou za mnou nikto neprisiel, ludia si i tak nestihnu uvedomit, co sa tam spieva. To len mi, co ,,rozmyslame" nad textom, sa nadtym skutocne zamyslime _________________ organista v Novej Ľubovni(sčasti v Levoči)
Šak to je choré, argumentovať, že je nevhodná, keď sa tam spieva o kľačaní. Aj v modlitbe "Spomeň si Panna Mária, že nikdy nebolo počuť...." je na konci "pred tebou stojím ako úbohý a kajúci hriešnik." Predtým to bolo "pred tebou kľačím". Ale niekomu sa zdalo, že pred Pannou Máriou sa nekľačí, jedine pred Bohom. Takže keď sa ja túto modlitbu budem modliť napríklad v aute po sediačky, tak sa musím postaviť aby som sa nemodlil blud? Predsa ide o ducha a nie o literu a ako nevzdelaný amatér ostávam udivený nad tým, do akých extrémov to vzdelanci dokážu dotiahnuť. _________________ Jozef Timuľák
Tá pieseň je vhodná, veď začína sa spievať: Ó trojjedinný Bože.... veď počas sv. omše aj kľačíme, takže sa uskutoční aj kľačanie, o ktorom sa spieva na začiatku. Ostatné je len zbytočné filozofovanie.
Šak to je choré, argumentovať, že je nevhodná, keď sa tam spieva o kľačaní. Aj v modlitbe "Spomeň si Panna Mária, že nikdy nebolo počuť...." je na konci "pred tebou stojím ako úbohý a kajúci hriešnik." Predtým to bolo "pred tebou kľačím". Ale niekomu sa zdalo, že pred Pannou Máriou sa nekľačí, jedine pred Bohom. Takže keď sa ja túto modlitbu budem modliť napríklad v aute po sediačky, tak sa musím postaviť aby som sa nemodlil blud? Predsa ide o ducha a nie o literu a ako nevzdelaný amatér ostávam udivený nad tým, do akých extrémov to vzdelanci dokážu dotiahnuť.
100 bodov súhlasím!!! už od dobroty nevedia čo majú vymýšlať
Šak to je choré, argumentovať, že je nevhodná, keď sa tam spieva o kľačaní. Aj v modlitbe "Spomeň si Panna Mária, že nikdy nebolo počuť...." je na konci "pred tebou stojím ako úbohý a kajúci hriešnik." Predtým to bolo "pred tebou kľačím". Ale niekomu sa zdalo, že pred Pannou Máriou sa nekľačí, jedine pred Bohom. Takže keď sa ja túto modlitbu budem modliť napríklad v aute po sediačky, tak sa musím postaviť aby som sa nemodlil blud? Predsa ide o ducha a nie o literu a ako nevzdelaný amatér ostávam udivený nad tým, do akých extrémov to vzdelanci dokážu dotiahnuť.
čista pravda Jozef ,niektorí ľudia nevedia alebo nedokážu niečo pochopiť a pritom to je len taka maličkosť.U nás sa spieva od kedy ja žijem tak vždy na tento sviatok 248. _________________ 21r,učiaci sa hru na organe /organista
farnosť Obetovania Pána= S V
farnosť Cyrila a Metoda= T ž
Nechcem šprtať do osieho hniezda, ale najhoršie argumenty sú, že "vždy sa niečo robilo" alebo "toto tu nikdy nebolo". 248 som tohto roku hral aj ja, ale len na jednej omši. Druhá bola latinská, tak na tej som spieval príslušný introit z GR. No myslím si, že k Najsvätejšej Trojici je dosť piesni od č. 220, tak prečo nevybrať niečo z tých? Tiež mi vadí nezrovnalosť textov s liturgickým dianím. Čo sa týka modlitby "Pod tvoju ochranu", tak je to trochu iný prípad, keďže sa túto modlitbu modlíme kedykoľvek a v rôznych situáciách. Prvý verš z 248 sa však spieva asi výlučne na Introit a tam je to už problém. _________________ František Marcin
Ferku, prolém s piesňami od č. 220 je, že ich takmer nik nevie a spievajú sa raz za rok. Takže by boli možnosti buď pred omšou nacvičiť tieto piesne s ľudom, alebo druhá možnosť, organista by mal sólo a ľudia by počúvali. Prvá možnosť je pomerne náročná, druhá až nedôstojná. Tak sa volí tretia, a tou je JKS248.
Moje rozhorčenie vylývalo z toho, že "hudobné autority" pociťujú akési potreby meniť veci z veľmi zlých na trochu menej zlé, robia to často, nesynchronizovane a bez riadnej osvety (keby tak táto energia išla do nového spevníka ). Potom sa nám dostáva rôznych vydaní JKS s rôznymi "opravami" a nakoniec z dobrého úmyslu vznikne len zmätok.
Keď už sme pri JKS248, tak sa pýtam, či bolo nutné "opravovať" začiatok slohy na offertórim z "Včuľ prijmi" na "Nuž prijmi". Rád by som videl štatistiku, koľko veriacich spieva po novom, plus, koľko ľudí bežne používa slovo "nuž", a koľkým vadí slovo "včuľ". A tiež by ma zaujímalo, kto konkrétne je zodpovedný za tieto "opravy" a prečo sa nespravila riadna osveta v obežníkoch alebo pastierských listoch. To sa asi tak skoro nedozvieme a zostaneme pri pojmoch "oprava" a "hudobné autority" _________________ Jozef Timuľák
Ferku, prolém s piesňami od č. 220 je, že ich takmer nik nevie a spievajú sa raz za rok. Takže by boli možnosti buď pred omšou nacvičiť tieto piesne s ľudom, alebo druhá možnosť, organista by mal sólo a ľudia by počúvali. Prvá možnosť je pomerne náročná, druhá až nedôstojná. Tak sa volí tretia, a tou je JKS248.
Moje rozhorčenie vylývalo z toho, že "hudobné autority" pociťujú akési potreby meniť veci z veľmi zlých na trochu menej zlé, robia to často, nesynchronizovane a bez riadnej osvety (keby tak táto energia išla do nového spevníka ). Potom sa nám dostáva rôznych vydaní JKS s rôznymi "opravami" a nakoniec z dobrého úmyslu vznikne len zmätok.
Keď už sme pri JKS248, tak sa pýtam, či bolo nutné "opravovať" začiatok slohy na offertórim z "Včuľ prijmi" na "Nuž prijmi". Rád by som videl štatistiku, koľko veriacich spieva po novom, plus, koľko ľudí bežne používa slovo "nuž", a koľkým vadí slovo "včuľ". A tiež by ma zaujímalo, kto konkrétne je zodpovedný za tieto "opravy" a prečo sa nespravila riadna osveta v obežníkoch alebo pastierských listoch. To sa asi tak skoro nedozvieme a zostaneme pri pojmoch "oprava" a "hudobné autority"
ja keď som začal spievať Nuž... tak som bol sprdnutý že čo to je jaké slovo? Že tam má byť včuľ = teraz z toho vyplýva že slovo včuľ nieje až také archaické
Hrám na organ 9 rokov a chodievam dosť veľa aj do mesta alebo okolitých dedín a ešte som nepočul spievať "nuž" v 248. Je to max. rok, čo ma jedna horlivá speváčka z nášho chóru napomínala, že v novom spevníku má ona nuž. Tak nakúpme všetkým veriacim nové spevníky (vrátane organistu) a spievajme nuž. Alebo nech celý kostol spieva včuľ a jedna pani bude nuž. Alebo zakúpme farský projektor a plátno a budeme to premietať. Takýto je následok "opravy" "hudobných autorít". Díki, Broňa. _________________ Jozef Timuľák
Všimol som si pri jednom zastupovaní v nemenovanej farnosti prepísané v kancionáli slovo včúľ na slovo nuž. Z jazykovedného hľadiska by to najlepšie rozobral kolega Vlado Kopec, ale slovo "včúľ "znamená "teraz" slovo teraz a nuž sú úplne iné významové slová.
Bolo by dobré keby sa už konečne niekto s kompetentných rozhýbal a pritlačil človeka, ktorý vlastní práva na JKS.
Bolo by ešte jedno riešenie do všetkých kostolov zaviesť projekciu. Vyzvať veriacich, aby nekupovali JKS a keď nebude odbyt možno dostanú rozum, veď asi polovica JKS je nepoužiteľná
Časy uvádzané v GMT + 1 hodina Choď na stránku 1, 2Ďalší
Strana 1 z 2
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre