Komplet s montážou aj s ozvučením ( basový reproduktor + zosilňovač + ďalšie 2 reproduktory) cca 270 000 Sk. Inak ich stránka je www.kisselbach.de. Garancia náhr. dielov je 10 rokov. Ten náš je v katalógu z roku 2006 na ich stránke.
Ja u nás registrujem tak:
Omša v týždni...
Pedál: Subbas 16' cello 8'
I. man.: Principal 8' kryt 8'
II. man.: Roh nocny 4'
spojky: I/P, II/P, II/I 8', II/I 4'
Omša v nedele a sviatky...
Pedál - to iste
I. man.: Kryt, Principal, Oktava
II. man.: Principal fletnovy 4', Roh nočný 4', Flauta lesná 2'
spojky: I/P, II/P, II/I 8'
pre gradaciu hry pouzivam aj I/I 4', II/I 4'a zriedka aj mixturu, ale to na konci glorie, aleluja a koniec Sanktus
Naposledy upravil MichalBodnar dňa 24 10, 2008, 10:06, celkovo upravené 1 krát
Ja u nás registrujem tak:
Omša v týždni...
Pedál: Subbas 16' cello 8'
I. man.: Principal 8' kryt 8'
II. man.: Gamba 8' Principal fletnovy 8'
spojky: I/P, II/P, II/I 8', II/I 4', II/II 4'
Nie je to trošku moc osmičiek?? Dosť fádne registrovanie, s použitím superspojok dosť ostré. _________________ Michael Augustín, organista v kostole sv. Juraja v Podolí
Ja u nás registrujem tak:
Omša v týždni...
Pedál: Subbas 16' cello 8'
I. man.: Principal 8' kryt 8'
II. man.: Gamba 8' Principal fletnovy 8'
spojky: I/P, II/P, II/I 8', II/I 4', II/II 4'
Omša v nedele a sviatky...
Pedál - to iste
I. man.: Kryt, Principal, Oktava
II. man.: Gamba, Principal fletnovy, Roh nočný, Flauta lesná
spojky: I/P, II/II 4',II/P, II/I 8'
pre gradaciu hry pouzivam aj I/I 4', II/I 4'a zriedka aj mixturu, ale to na konci glorie, aleluja a koniec Sanktus
zaujimavy postreh.... ale spojky by som pouzival troska skromnejsie... tu oktavu 4´ by som vyuzival aj v tyzdni - oktava je pre veriacich zrozumitelnejsia a jasnejsia ako principal.... _________________ Peter Vymazal
www.organista.wbl.sk
V nedelu a sviatky pridavam na I. man. Spitzflöte 4´ , Mixtur 3-fach ,
na II. man. Rohrflöte 4´, Gemshorn 2´ ,Scharf 3-Fach
Úprimne ma to mrzí, že zasa podrývam, ale rozhodne by som toto nedal ako príklad správnej alebo aspoň použiteľnej registrácie. Ani na digitáli. Pri takejto registrácii jednoznačne nemá 16´ v manuáli miesto. Radšej tam pridať nejakú štvorku, kľudne aj ten Gemshorn 2´. Počas nedeľnej omše je to zasa druhý extrém - piskľavá, ostrá zmes, z ktorej sa oddeľuje pedál ako niečo osobitné. Mixtúry by som pre doprovod ľudu nepoužíval ani na digitáli. Ja sa pamätám na moje začiatky, keď som sa od digitálu v ZUŠ premiestnil k normálnemu píšťalovému organu. Na ZUŠke bolo v tutti počuť rozdiel, keď ste tam pridali/ubrali aj nejakú slabšiu osmičku. Píšťalový organ je však úplne iný a treba sa naučiť ekonomike registrovania. (Očividné nezmysly - Principál+Salicionál a pod.) Mixtúry na digitáloch sa však v kostoloch používajú pomerne často z iného dôvodu - bez nich by organ nebolo vôbec počuť... Ťažko môžeme potom od takých organistov niečo vyžadovať za skutočným organom. Všetko im je silné, a omšu by najradšej odohrali na 2 registroch.
Napisal som to asi trosku nezrozumitelne, v nedelu ich tam nepridam vsetky naraz, to by bola naozaj pisklava zmes... A myslim , ze ten digital pocut dost aj bez mixtury. A co sa este mixtury tyka, tak ju pouzivam vacsinou pri papezskej hymne. Spitzflöte 4´ v tej kombinacii krasne vynikne, mne sa velmi paci, je to taky jemny zvuk
Este by som vyjadril svoj nazor, k tym "2 registrom". Mam moznost hrat aj na pistalovom. Co z toho ked z 20 registrov hra organista s 15 registrami na omsi. A spieva on a dalsich mozno 20 ludi z 500 pritomnych a dalsich 50 ludi si spieva popod nos. Mne sa ludia naucili spievat hlasnejsie a viac sa zapajat, ked som hral tichsie. Ked im cez omsu pridam nejaky dalsi register, spievaju o to silnejsie. A to si dovolim tvrdit, ze mi spieva z 300 ludi 100 a poriadne.
Nepovedal som, že z 20 registrov treba 15 zapnúť, to je druhý extrém, ale treba voliť registrácie úsporné a primerané počtu ľudí. Ak mi ľud spieva potichu, tak určite nebudem sa snažiť zaplniť ticho "burácaním" organu. Najväčšiu pripomienku som vyjadril ku kombinácii 16+8 v man. Ani kombinácie typu 8+8+8+8... nie sú šťastné, zo zvuku sa zvyčajne vytvorí vplyvom akustiky priestoru neidentifikovateľná masa, v ktorej je niekedy problém rozoznať melodický hlas, keďže interferenciami sa môžu zosilniť iné kmitočty. O to horšie dopadne kombinácia 16+8. Aj keď možno niektorí kolegovia ma budú presviedčať, že kombinácie 8+8 majú zmysel, napr. keď je v kostole zopár ľudí, osobne radšej zvolím 8+4, resp. ak je k dispozícii mäkká dvojka, tak ju tam pridám. Samozrejme, tiež nemám rád, keď je organový zvuk preexponovaný.
Ja vám prispejem so svojou registráciou na omši, len asi vám ani nepomôžem ani neublížim ...
No takže z organových registrov mám v hlavnom manuále možnosť z Principal 8', Octave 4', Trumpette 8' , Clarion 4'. Ale tie používam len obmedzene lebo majú nemožný zvuk, väčšinou ich používam ako doplnok aj keď by mali byť hlavné, ale naozaj sa nedajú samostatné počúvať. Ďalšie zvukové možnosti sú registre Great tonebars v prvom manuály, Swell tonebars v druhom a Pedal tonebars v pedáli, ktoré majú rovnakú farbu zvuku len inú frekvenciu (od 16' po 1') a vyťahujú sa na hlasitosť od 1 po 8. Sú tam aj podobné registre akoVox humania 8', potom Oboe 8' a mnohé iné, lenže nedajú sa tiež využívať počas liturgie. Takže samotná omšová registrácia:
II.Manuál:
Tu často zvuk mením lebo na slohy žalmov používam inú ako na predohry pesničiek a často aj dohru nastavujem tiež ináč. Ale najbežnejšie:
Swell tonebars:
8' - hlasitosť 6
4' - hlasitosť 5
1' - hlasitosť 1-2
niekedy ako doplnok 1 3/5' - hlasitosť 2-3
Tak to je moja registrácia.... Neviem či to niekomu z vás niečo povie lebo je to dosť odlišné oproti píšťalovým organom a elektronickým organom, ktoré imitujú píšťalové. Lebo tento druh elektrického organu neimituje píšťaľový, je to osobitný druh nástroja.
Ani sa nemôžem s vami pozdielať, aká registrácia je najvhodnejšia . Ale teším sa lebo ideme kupovať nový škoda, že len elektronický) organ a som zvedaví čo to bude zač. Určite to bude v našej farnosti krok vpred a nie vzad pri súčasných podmienkach. Pekný deň _________________ Peter Sova, organista vo farskom kostole sv. Rodiny - Trenčín - Juh; http://www.ksrtn.sk/index.php
Ja u nás registrujem tak:
Omša v týždni...
Pedál: Subbas 16' cello 8'
I. man.: Principal 8' kryt 8'
II. man.: Gamba 8' Principal fletnovy 8'
spojky: I/P, II/P, II/I 8', II/I 4', II/II 4'
Nie je to trošku moc osmičiek?? Dosť fádne registrovanie, s použitím superspojok dosť ostré.
Ani by som nepovedal. Máme v kostole neskororomantický organ, tak preto tak vela osmičiek. A tie superspojky vôbec nezneju ostro, podľa mňa dodávajú zvuku akúsi zrozumitelnost. Ale je rozdiel hrať s principálom 8' a flautou 2' v superspojke. Preto tak veľa spojok
Naposledy upravil MichalBodnar dňa 24 10, 2008, 10:07, celkovo upravené 1 krát
Ani by som nepovedal. Máme v kostole neskororomantický organ, tak preto tak vela osmičiek. A tie superspojky vôbec nezneju ostro, podľa mňa dodávajú zvuku akúsi farbu. Ale je rozdiel hrať s principálom 8' a flautou 2' v superspojke. Preto tak veľa spojok
Superspojky ani nemozu zniet, lebo su to spojky - pomocne zariadenia - nie su to znejuce registre.... _________________ Peter Vymazal
www.organista.wbl.sk
Superspojky ani nemozu zniet, lebo su to spojky - pomocne zariadenia - nie su to znejuce registre....
Dobrý postreh, tak opravím svoje tvrdenie... Superspojky dodávajú zvuku zrozumitelnejší charakter. Aspoň u nás
Vo všeobecnosti na romantických organoch. Ale ak je organ správne disponovaný vo všetkých polohách, superky nie sú nutné. A z hľadiska údržby predstavuje každá pneumatická spojka časovanú bombu, keď sa v nej jedného dňa začnú deraviť membrány a organista sa len diví, že zasa mu niečo visí. Ak je tých spojok v nástroji cca 10 (úplne bežné číslo na dvojmanuál), je to naozaj veselé... Ale to je už iná téma.
Vo všeobecnosti na romantických organoch. Ale ak je organ správne disponovaný vo všetkých polohách, superky nie sú nutné. A z hľadiska údržby predstavuje každá pneumatická spojka časovanú bombu, keď sa v nej jedného dňa začnú deraviť membrány a organista sa len diví, že zasa mu niečo visí. Ak je tých spojok v nástroji cca 10 (úplne bežné číslo na dvojmanuál), je to naozaj veselé... Ale to je už iná téma.
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre