Neviem prečo tu niektorí stále nadávajú na Chlebnice, keď vôbec si neuvedomujú v akých začiatkoch sa ten organ staval. Momentálne to určite nieje najlepší nástroj, aleveď to bol prvý väčší organ, ktorý sa postavil na Slovensku po revolúcii a slovenskou firmou. V tých časoch to bol zázrak že sa takéto niečo postavilo. A aby som upresnil článok z inej témy, tak v tom organe nemali prsty Ján Belák a dnes už nebohý Jozef Bednár, ale ten organ navrhol Mgr. Marián Muška, a organárske práce vykonala firma SLOVORGAN Hlohovec ktorej spoločníci boli spomínaní Ján Belák a Jozef Bednár
Slovorgan u nás v dedine robil generálnu opravu pred 13 rokmi. Ich práca sa neukázala ako dobrá. Mimochodom Jozef Benár zomrel pár mesiacov po tom čo náš organ dorobili - asi to bol jeho posledný.
Choď sa pozrieť do Chlebníc a potom hovor o blbostiach... Magnety od Laukhuffa poznám, nemysli si, že si cicám z prsta.
Chlebnice sú v otázke magnetov diskutabilné, mám informáciu, že magnety si firma vyrábala sama... Starý skalický organ mal tiež magnety "na kolene" vyrobené
Pán Vymazal musím Vám to povedať kruto ale trepete kraviny!!!!!!!!!
Aj o Lendaku sa hovorilo že Magnety niesú od Laukhufa a predsa sú...
Tomu svojmu zdroju povedzte že evidentne je pozadu...Pán Muška by sa mal s Vami súdiť.o všetkom čo ste tu netrepali aj o Lendaku Kritizovať organ o tom či nemá žalúzie...to beriem ale takéto splašky nie
pokiaľ viem, tak som len napísal svoj názor na organovú skriňu a na extenzie, transmisie a iné veci.... o magnetoch v Lendaku som nenapísal ani jedno slovo... a čo sa týka chlebníc, na ten organ mám svoj názor... ale radšej si ho nechám pre seba, aby ma tu 16-ročné dieťa neukameňovalo... _________________ Peter Vymazal
www.organista.wbl.sk
Vy evidentne neviete čo ,pri dobrom zostrojení dokážu so zvukom organa extenzie..-.najma v pedály
nahodou to evidentne viem.... začinal som na organe, ktory ma extenzii možno viac, ako ty rokov... extenzie boli moderné a obľubené na konci 19. a na začiatku 20. storočia.... _________________ Peter Vymazal
www.organista.wbl.sk
Chamades, asi všetci sme hrali a hrávame na nástrojoch s extenziami. Poviem Ti to aj z tej druhej strany, ako funguje klasická pneumatická extenzia. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že extendovaný register má dve vzdušnice - ušetrí sa len na píšťalách a niekoľko cm šírky na ich postavenie. Na týchto dvoch vzdušniciach je inštalovaná spoločná píšťalnica, ktorá zabezpečuje prívod vzduchu z oboch strán. Problémom PNEUMATICKEJ extenzie je však jedna necnosť - obsahuje spätné klapky, ktoré za určitých podmienok (zostarnutá koža, nepresné vrtanie, atď...) spôsobia to, že píšťala bude mať iný tlak vzduchu z jedného registra, ako z druhého a iný, keď dostane vzduch z oboch vzdušníc naraz. A to sa okamžite prejaví nemožnosťou organ naladiť na 100%. Svoje tu robí ešte aj vlhkosť vzduchu, keďže koža optimálne tesní len pri dobrej elasticite. Podobne je to aj s transmisiami. Z tohto dôvodu, ak mám dobré informácie, museli byť odpojené vo veľkom kežmarskom organe transmisie jazykov z manuálu do pedálu - nedali sa naladiť. Moderný elektrický systém samozrejme tento problém rieši, nerieši však jednotvárnosť zvuku. Sám sa priznám, že keď som pred časom riešil návrh prestavby jedného organu, s extenziami a transmisiami som rátal, najmä u jazykov. Bolo to z finančných dôvodov a píšťalového materiálu, ktorý sa podarilo zabezpečiť. Projekt sa nakoniec nerealizoval a myslím si, že je to aj dobré. _________________ František Marcin
Nechcela som tu už nič písať, ale nedá mi... Dvaja úzašní ľudia vytvárajú úžasné diela a ešte tu nikto nenapísal na ich adresu a nový Opus niečo pozitívne. MIesto toho sa tu riešia negatíva iných organov... TO sme naozaj my organisti už takí pesimisti, že nič dobré v "organovom svete" nevidíme? Toľko sa sťažujeme na kvalitu našich organov a keď tu niekto postaví kvalitu, tak sa zasa iba nadáva... Čo to je s nami??? Veď je to také smutné!!! To už nevieme vnímať krásu, pokoru, jednoduchosť... nevieme oceniť snahu a dobrú prácu niekoho iného... ??? _________________ Radka Horáková, organistka v Kostole sv. Cyrila a Metoda v Poprade a sv. Michala v Gánovciach
- neviem, koľkí z diskutujúcich už mali možnosť dotknúť sa posledného diela firmy Bies.
- táto téma bola založená skôr na informovanie o novom diele, zatiaľ ubehlo príliš málo času aby vôbec mal kto dielo posúdiť. Nakoniec - bude to možné až o niekoľko rokov.
- každému organu sa dá niečo vytknúť, stavajú ho predsa len omylní ľudia a je zložený z materiálu, ktorý pracuje.
Táto téma sa minula účinku - je to pravda, že tu rozoberáme všetko iné, len nie organ vo Vlkovej. Sme radi, že sa na Slovensku niečo robí, ale zasa nečakaj, že každý, kto sem príde, bude tu písať oslavné ódy, že sa v nejakej dedine postavil nový organ. Je to udalosť lokálneho významu a nás prirodzene zaujíma to, čo sa deje bezprostredne v našom okolí.
A navyše - každý má svoje estetické cítenie, svoju predstavu o dispozícii, atď. To, čo sa jednému zdá geniálnym dielom, môže druhý úplne zhodiť. Momentálne môžem firmu pochváliť jedine za vynaloženú námahu, ktorá je skutočne veľká. Z príspevkov na fóre nemožno ohodnotiť kvalitu výsledného diela. _________________ František Marcin
Tak potom brízgajme aj na organ v dome sv.Martina nie???ked extenzie sú smiešne...
Pán Vymazal,nebudte smiešny...
Co sa týka kritiky na opus 6 bratov Biesovcov,slečna Horáková...
Ked som hral na Prehliadke mladých organistov v Košiciach 2009 tak som mal neblahú skúsenosť s "Regenschorim" kostola Nad Jazerom...Prečo????lebo mojej z kritiky sa urazil on,farnosť a tuším/ako mi ten regenschori povedal,aj pán BIes/.Myslím že dovod na urážanie to nebol ,lebo moja krityka bola objektívna na 1000000000% toto žiadny koncertný hráč nevyvráti...Ja si cením prácu každého organára,lebo oni sú palivom pre hasnúcu slovenskú organovú kultúru...Veľmi,aj pánu Biesovi za to vdačím...Ako som už podotkol...Diela pána biesa nebudem kritizovať,z dôvodu neblahej skúsenosti z Košíc...
Myslím si že tu má dôvod na urážanie jeden nemenovaný organár,o ktorom tu jedo nemenované indivíduum vypisuje totálne šplech a kraviny...
Dakujem vám všetkým za pochopenie a oneskorene vám prajem všetko dobré do nového roka a študujúcim organistom tým dupľom...
Nechcela som tu už nič písať, ale nedá mi... Dvaja úzašní ľudia vytvárajú úžasné diela a ešte tu nikto nenapísal na ich adresu a nový Opus niečo pozitívne. MIesto toho sa tu riešia negatíva iných organov... TO sme naozaj my organisti už takí pesimisti, že nič dobré v "organovom svete" nevidíme? Toľko sa sťažujeme na kvalitu našich organov a keď tu niekto postaví kvalitu, tak sa zasa iba nadáva... Čo to je s nami??? Veď je to také smutné!!! To už nevieme vnímať krásu, pokoru, jednoduchosť... nevieme oceniť snahu a dobrú prácu niekoho iného... ???
Slečna Horáková,teraz s úctou ale ste naivná...Tu nikto nepochybuje o kvalite menovaného opusu
Chamades, asi všetci sme hrali a hrávame na nástrojoch s extenziami. Poviem Ti to aj z tej druhej strany, ako funguje klasická pneumatická extenzia. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že extendovaný register má dve vzdušnice - ušetrí sa len na píšťalách a niekoľko cm šírky na ich postavenie. Na týchto dvoch vzdušniciach je inštalovaná spoločná píšťalnica, ktorá zabezpečuje prívod vzduchu z oboch strán. Problémom PNEUMATICKEJ extenzie je však jedna necnosť - obsahuje spätné klapky, ktoré za určitých podmienok (zostarnutá koža, nepresné vrtanie, atď...) spôsobia to, že píšťala bude mať iný tlak vzduchu z jedného registra, ako z druhého a iný, keď dostane vzduch z oboch vzdušníc naraz. A to sa okamžite prejaví nemožnosťou organ naladiť na 100%. Svoje tu robí ešte aj vlhkosť vzduchu, keďže koža optimálne tesní len pri dobrej elasticite. Podobne je to aj s transmisiami. Z tohto dôvodu, ak mám dobré informácie, museli byť odpojené vo veľkom kežmarskom organe transmisie jazykov z manuálu do pedálu - nedali sa naladiť. Moderný elektrický systém samozrejme tento problém rieši, nerieši však jednotvárnosť zvuku. Sám sa priznám, že keď som pred časom riešil návrh prestavby jedného organu, s extenziami a transmisiami som rátal, najmä u jazykov. Bolo to z finančných dôvodov a píšťalového materiálu, ktorý sa podarilo zabezpečiť. Projekt sa nakoniec nerealizoval a myslím si, že je to aj dobré.
Nehovorím o pneumatike-tú by v dnešnej dobe staval asi len bláznivý organár
Za príklad dávam Dolné Kočkovce a geniálny Lendak-to je nádhera
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre