Priatelia, blizi sa post. Viem ze tato tema sa tu uz rozobera v mnohych temach. Zacal som hravat v nasom kostole pred mesiacom. Nas organ nema vela moznosti preto by som sa chcel spytat aku registraciu odporucate na toto obdobie. k dispozicii mam:
I. man.: Aeoline (salicionál) 8' ; Liebl. Gedeckt (Kryt) 8'; Gremshorn 16'(ma taky akordeonovy zvuk, nepouzival sa u nas)
II. man.: Principal 8'; Bourdun 16'; Blockflöte 2'; Flauto dulcis 8'; Octav 4'(toto je register, nie spojka, prip. extenzia) ; a mixtura 2 2/3 - 4fach
Pedal: Subbafs 16'; octav bafs 8'; cello 8'
Bezne v cezrocnom obodobi pouzivam v prvom m. aeoline (+ prip. gedeckt) a v II. principal, bordon a octav.
Trocha som experimentoval.Myslel som ze v poste si vystacim s principalom, ale ma dost "slavnostny" zvuk a v nedelu ked spievaju vsetci je dost nevyrazny a nepomohlo ani prespojkovanie s krytom z prveho manulu. V kombinaci s bordonom to zneje zas moc morbidne a dost silno. Kombinacia prinicpal + flauta sa mi zdala taka idealna. Co vy na to?? dakujem za pomoc.
Hraj z dôrazom na pôstne obdobie, aby si ho odlíšil od veľkonočného.
Záväzná registrácia neexistuje!
Riaď sa podľa svojho najlepšieho vedomia, vtedy to bude dostatočne vkusné... _________________ Michal Bisaha-exorganista
Kombinacia prinicpal + flauta sa mi zdala taka idealna. Co vy na to?? dakujem za pomoc.
Neuviedol si, či flautou myslíš Blockflöte 2' alebo Flauto dulcis 8'. Dvojstopový register by som v pôste veru nepoužíval. Tiež je otázne, ako silno hrá Octav 4. Na našom organe hrá slabo ako Flauta zobcová 4, ale v sudednej dedine je to najkrikľavejší register, vari ešte silnejší ako Mixtúra 2. Takže ťažko ti radiť presne. Ak máš nejakého pomocníka, skús ho poprosiť, aby ti hral s rôznymi registráciami a ty skús dole v kostole počúvať ako to znie. Ak je pedál dostatočne silný, netreba pridávať veľa registrov a vystačíš si aj s "osmičkami". _________________ Jozef Timuľák
Neuviedol si, či flautou myslíš Blockflöte 2' alebo Flauto dulcis 8'. Dvojstopový register by som v pôste veru nepoužíval.
Myslel som tym flauto 8'. ta zobcova flauta sa skor hodi k vianociam ma perfektny zvuk v kombinaci s bordonom pripadne s tremolom este. co sa tyka octavy, ma jasne ciste vysoke a dost prenikave tony.
Zdravím, keď sa tak rozdávajú rady , tak poraďte aj mne mám k dispozícii osmičky: Salicional,Kryt, principal štvorky:Flauta,... Superoctav 2 Mixtura, Kvinta pedál: Subbas, Pricipalbass 16
Žiaľ momentálne nefunkčná oktáva 4 a Octavbass.
vopred ďakujem za radu, príp. poradte ako mám registrovať na predohry a dohry na zač. a konci omše. _________________ Michal Bisaha-exorganista
Bismarck
PríspevokZaslal: ut 16. február, 2010 15:47 Predmet: re
Zdravím, keď sa tak rozdávajú rady , tak poraďte aj mne mám k dispozícii osmičky: Salicional,Kryt, principal štvorky:Flauta,... Superoctav 2 Mixtura, Kvinta pedál: Subbas, Pricipalbass 16
Žiaľ momentálne nefunkčná oktáva 4 a Octavbass.
vopred ďakujem za radu, príp. poradte ako mám registrovať na predohry a dohry na zač. a konci omše.
JA by som na tvojom mieste pouzil na predohry/dohry iba salicional a na vedenie spevu principal + flauta a principal bas... pripadne aj ten kryt...
Zaregistrovaný od: 02. 01. 2009 Príspevky: 390 Bydlisko: Považská Bystrica
Zaslal: 16 02, 2010, 19:53 Predmet:
0ndrei napísal:
JA by som na tvojom mieste pouzil na predohry/dohry iba salicional a na vedenie spevu principal + flauta a principal bas... pripadne aj ten kryt...
predohry/dohry v poste? _________________ Martin Pivka, organista v Považskej Bystrici
----------
Čo pokladali za posvätné generácie pred nami, ostáva posvätné a významné aj pre nás a toto nemožno len tak z ničoho nič navždy zabudnúť alebo sa stať škodlivým...
Zaregistrovaný od: 02. 01. 2009 Príspevky: 390 Bydlisko: Považská Bystrica
Zaslal: 16 02, 2010, 19:59 Predmet:
0ndrei napísal:
tak nemyslim nejake monstruozne preludia, zacat hned hrat z "nicoho nic" je podla mna dost take krute a necakane.
jasne, jasne , len som sa tak zarazil ...ja tiez trochu predohram, ale striedmo, dokonca mam v plane niekedy aj vypustit piesen na konci...ked uz je ten post... _________________ Martin Pivka, organista v Považskej Bystrici
----------
Čo pokladali za posvätné generácie pred nami, ostáva posvätné a významné aj pre nás a toto nemožno len tak z ničoho nič navždy zabudnúť alebo sa stať škodlivým...
ja tiez asi obcas vypustim,.. ved okrem tych marianskych, z ktorych je vacsina durovych tam moc toho na vyber neni, ked vsetky postne sa vystreidaju na intro+offert pripadne na prijimanie
Páni, vari je pôst len o tichu a smutných molových piesňach? To bolo vari pred koncilom. Pre mňa najvhodnejšou pôstnou piesňou je durová 156. ...On pre nás rád umiera... Tie "krvákové" prídu na rad v závere pôstu, teraz je čas rozjímať o pokáni a zmene života. Pôst nie je obdobie temna, tragických textoch o krvi, 8-stopových registroch a mólových tóninách. Z pohľadu hudby ide o to, aby sa na Veľkú noc zvýraznila radosť. Čiže istá strohosť v pôste má svoje miesto, len aby to neskĺzlo naozaj do extrému, do takej temnosti, že naozaj budeme hrať len soprán jedným prstom na Salicionáli 8 a pre istotu zahráme len polovicu piesne. _________________ Jozef Timuľák
Časy uvádzané v GMT + 1 hodina Choď na stránku 1, 2Ďalší
Strana 1 z 2
Nemôžete odosielať novú správu do tohto fóra Nemôžete odpovedať na správu v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre